Lite segt

Det har varit lite segt på byggfronten just nu. Det enda som hänt hittills är att vi var tvugna att rita om situationsplanen för att vi ville vrida garaget, men nu är det också klart och nu är det bara att vänta på bygglovet innan vi kan börja ordentligt.
Det är väldigt tråkigt att vänta kan jag säga, jag vill bara få alla papper klara nu så vi kan börja bygga vårt drömhus!

Under veckan nu har vi diskuterat lite kring inredning och så, jag vet att det är tidigt, men vi vill vara överens när vi sedan står där och ska börja inne.
Badrummen är vi helt överens om, förrutom en sak! Jag vill ha badkar i ett av badrummen men peter vill inte ha badkar alls, så vi får se, jag ska försöka övertala honom, vi har ju ändå två badrum!

Vi vet på ett ungefär vilka golv vi vill ha och det kommer bli lika i hela huset, förutom där det ska vara klinkers.

Sen är väldigt svårt att bestämma färger på väggarna och vilka tapeter vi ska ha. Det vet vi nog inte föränn vi ser väggarna och rummen, hur ljuset ligger osv...


Vi har även diskuterat lite med han som ska schakta tomten och det bästa blir ju att följa naturen så mycket som möjligt och det innebär att det blir lite nivåskillnader på tomten och det tror jag kommer bli jättefint, det kommer att passa in så  bra! Så det är vi nöjda med.

Det var lite uppdatering av nuläget iaf

Ha det bra

Kommentarer
Postat av: Backe

Såklart ni ska ha ett badkar! Även om inte Petta gillar att bada så verkar ju du göra det.

Och om ni någon gång blir fler i er familj, så kommer dom garanterat uppskatta ett bad då och då...-)!

2010-09-19 @ 22:26:07
Postat av: Sophie

TACK!

Precis vad jag menar! Vad ska jag annars göra när han jobbar natt?!

och jag lovar, peter kommer också bada när badkaret väl står där!

2010-09-21 @ 18:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0